עיצוב גרפי חסר גבולות – מי קונה?
רבים סבורים שמעצב גרפי שמח לקבל יד חופשית בעיצוב האתר או בכל עיצוב אחר אולם כאשר מתחילים מאפס ואין הכוונה רב הסיכוי הוא שהעיצוב לא יענה על הצרכים של הלקוח ושהמעצב יכשל במשימתו. כאשר אין גבולות, הנחיות ומטרות ברורות השמיים הם הגבול ולעיתים הסיסמה חסרת בסיס…
אפיון אתר – פלטפורמה לאתר מעוצב המתאים לעסק ולגולש
אז מה מעניין אותנו לפני שמתחילים לעבוד? מהם הפרטים שבלעדיהם לא נוכל להתחיל? קיבצנו עבורכם פרמטרים הכרחיים וטיפים חשובים לתחילת העבודה (בהקשר העיצובי כמובן…):
- אוהב לא אוהב: עשו עבודת הכנה. גלשו לאתרים בתחום ההתמחות שלכם. מה אהבתם? מה פחות? באיזה אתר התקבלו החלטות נכונות לגבי מבנה, צבעוניות וחווית משתמש?
- אבני היסוד הגרפיים: קשה, או כמעט לא ניתן, לעצב אתר ללא לוגו ומיתוג של העסק. אלו הם אבני היסוד, מהם נגזרת סקאלת הצבעים והמוטיבים המרכזיים. אין לכם? תתחילו משם.
- קהל היעד: למי מיועד האתר ומי יהיו הלקוחות הפוטנציאליים שלו? "רק נשים", "רק ילדים", "רק בעלי עסקים"? אפשר וחשוב להתאים את העיצוב לקהל המדויק ולגרום לו להרגיש שהגיע בדיוק למקום הנכון…
- סגנון העיצוב: בהמשך לסעיף הקודם סגנון העיצוב יתאים לקהל היעד אולם יענה גם על טעמו האישי של בעל האתר – נקי ומינימליסטי, עשיר וצבעוני וכו'.. (ובמקרה זה מומלץ לכל מי שמקים אתר להגיע לתהליך גמיש ופתוח לעצות ולהכוונה של בעלי המקצוע אשר כל מטרתם היא להקים אתר אשר יפנה לקהל הגולשים הרלוונטי ויסייע לבעל העסק לקדם את מטרותיו העסקיות)
- אתר פלטפורמה או אתר מעוצב מ- 0? זו כנראה שאלת השאלות. אל תקבלו החלטה גורפת מבלי לבחון את שתי האפשרויות ולהבין את המגבלות והיתרונות של כל אחת מהן. חשוב לזכור שאתר שמעוצב ללא פלטפורמה מאפשר למעצב חופש פעולה בלתי מוגבל ואתר פלטפורמה מחייב להכניס גרפיקה, תכנים ומסרים במגבלות הפלטפורמה שנבחרה
- עיצוב אתר סלולארי או אתר רספונסיבי? אתר סלולארי המעוצב ונכתב באופן ייחודי לסלולאר ובא בנוסף לאתר הראשי. הוא מותאם מבחינה גרפית לסלולאר וגם התוכן מקוצר ומותאם. אתר רספונסיבי הוא אתר הנגזר מהאתר הראשי באמצעות תכנות אוטומטי. הוא מתאים את עצמו לגודל המסך אבל לבעל העסק אין יכולת לשלוט על אופן ההצגה או על התכנים שיוצגו. עסק ללא אתר סלולארי או רספונסיבי מפספס באופן מיידי עשרות אחוזים מהגולשים.
- השראה: בקשו מהמעצב מסמך השראה. הוא ישלח לכם דוגמאות שונות של גרפיקה או אתרים בתחום עיסוקכם. כך תוכלו להגדיר טוב יותר את טעמכם והמעצב יקבל כיוון לתחילת הדרך.