במצגת עסקית טיפוסית מעוצבים שקפי הרקע של המצגת – שקף פותח, שקף מסכם ושקף פנימי עליו מוטמעים הטקסטים והאלמנטים הגרפיים השונים. מבחינה גרפית, מתקבלת מצגת בה כל השקפים הפנימיים אחידים מבחינת הרקעים והדגשים מתאפשרים רק באמצעות אלמנטים של תוכנת פאוור פוינט – צורות, תרשימים, סימנים או – Smart Art.
במצגת מעוצבת ניתן דגש גרפי לכל שקף ושקף באופן ייחודי ובכפוף לתוכן, למסרים ולמטרות השיווקיות והעסקיות של הלקוח.
דגשים למצגת פאוור פוינט מעוצבת:
מעוניינים לשווק מזון חדש לתינוקות? תארו לעצמכם מצגת הכוללת רשימה מפורטת, עדכנית ומרשימה של ויטמינים הנכללים במזון החדש. עכשיו עצמו עיניים וחשבו על שקף בו לצד הרשימה מופיע תינוק חייכן, בריא ומאושר. מבינים את ההבדל?
מעוניינים למכור את העסק שלכם בחו"ל? הכרזתם על יום בו תועבר פרזנטציה לרוכשים פוטנציאליים? עכשיו חשבו על שקף שיתאר את קרבת הנכס לשכונות המגורים, את גודלו ואת מספר הקונים בו בכל חלק משעות היום… ושוב – עצמו את עינכם וחשבו על הנתונים הנ"ל לצד תמונה אטרקטיבית של הנכס, העולה בחיתוך ובשילוב מדויק עם משפט המפתח (אשר גם הוא מודגש בצורה גרפית מעניינת ומושכת). כך מעבירים מסר באופן חד וברור. ועוד – חשבו על תמונות נבחרות, המציגות את הנכס כשהוא מלא עד אפס מקום בקונים בבוקר, בצהריים ובערב… אז מה יותר משכנע? תמונה שווה יותר מאלף מילים… מי אמר את זה לפנינו?
המסקנה המתבקשת היא כי טקסטים שיווקיים אמינים מקבלים משנה תוקף והופכים לאפקטיביים יותר לצד גרפיקה ואימג'ים התומכים במסר. לפיכך, מתוך הבנה שהמצגת משמשת ככלי שיווקי ראשון במעלה, העיצוב הגרפי משמש כקטליזטור להחלטות הלקוח.
מצגת קומפלט – חשוב שתזכרו
למצגת עסקית או שיווקית מעוצבת יש יתרונות רבים. אפילו הקדשנו לכך מאמר – מצגת מעוצבת קומפלט – כל היתרונות. אולם בלתי נמנע להזכיר בהקשר זה כי מצגת זו מופקת גם בד"כ כמצגת סגורה והיא גמישה פחות ממצגת פתוחה בה האלמנטים והטקסטים השונים ברי עריכה תוך מספר שניות ובאופן עצמאי.
מצגת מעוצבת וסגורה היא מצגת בעלת פוטנציאל "שאו" גדול במיוחד אולם לעריכתה תהיו תלויים במעצב הגרפי.