- מיתוג ממוקד. הקפידו על מיתוג אשר ייתן מענה להתמקדות בלקוחות ובפרויקטים ספציפיים כמו גם בערכים החשובים ביותר לעסק. "פספוס" עלול להיות הרסני.
- מתן מענה מערכתי. בבואכם למתג את העסק, או למתגו מחדש, הקפידו על מתן מענה מערכתי לכל תהליך המיתוג וודאו כי המעצב שבחרתם מסוגל לתת מענה לצרכים אלו.
- בחירת מעצב. בחרו בקפידה את המעצב. בקשו לראות עבודות קודמות, דברו עם לקוחות קודמים ובעיקר, בדקו שהחברה או המעצב באמת מתמקצעים במיתוג.
- למה אתם באמת זקוקים? הקדישו תשומת לב ומחשבה לסוגיית המיתוג. בדקו אם החזון והמטרות שלכם מגובשים ולפני שתצללו לתהליך המיתוג בחנו את הכיוונים השיווקיים שלכם.
- היכן לחסוך? עסקים רבים נוטים לחסוך ומייצרים, כאשר עולה הצורך, כרטיס ביקור, מודעה לעיתון, פלייר – וכל אחד מהם נראה שונה לחלוטין מהאחר… למה? כי לפעמים ללקוח התחשק כתום ולפעמים כחול, לפעמים המעצבת בעיתון הציעה פונט כזה ולפעמים אחר…חוסר האחידות מבלבלת את הלקוחות הפוטנציאליים ולא מאפשרת להם להטמיע במוחם את המותג ואת ערכיו.
- קונספט גרפי לכל המוצרים. כאשר כל מוצרי הדפוס וכמובן אתר האינטרנט של החברה מעוצבים בקונספט גרפי אחד ומשדרים את אותו הקו, יש צבעוניות מסוימת (שנבחרה בקפידה), פונטים אחידים (שניתנה עליהם הדעת), מבנה קבוע, דימויים מעולם זהה וכולי. הלקוח הפוטנציאלי מזהה את המותג וגם מבלי לתת את הדעת באופן מודע – שם לב למותג ואף טורח לרוכשו.
- נאמנות להעברת מסרים. לאחר שקיבלתם לידכם את המיתוג בדקו, האם המסרים שעוברים באמצעות המותג אכן משקפים הלכה למעשה את אופייה של החברה או של המוצר? חוסר הלימה בין המוצר או השירות לבין המיתוג – סופו להיחשף! הצגת מוצר זול ופשוט כיוקרתי ואנין טעם אינה מייצרת ערך מוסף לחברה אלה עלולה להוביל אותה לאבדן.
- בתקופה של מיתון… דווקא בתקופה של מיתון חשוב לא להיכנע לתכתיבי התקציב הנמוך. השקעה אקראית בעיצוב ופרסום יובילו לירידה לטמיון של ההשקעה ולטווח ארוך – לא השגתם כלום. רבים הם העסקים המקבלים החלטות חפוזות במסגרת "כיבוי שרפות" או ניסיון להביא להכנסות נוספות. התעלו והתבלטו על בעלי עסקים אלו ותרוויחו יתרון יחסי שיפעל לטובתכם גם בתקופת המיתון וגם לאחר מכן… זכרו! חשיבה מראש יכולה לחסוך הרבה כסף.
לסיכום, עיצוב גרפי בכלל ומיתוג בפרט הם עניין למקצוענים. בין אם הקמתם חברה, פתחתם עסק ואתם זקוקים לעיצוב לוגו, כרטיס ביקור, ניירת משרדית או מיתוג באופן כולל, ובין אם החברה שלכם וותיקה וזקוקה למיתוג מחדש הקפידו על בחירת איש מקצוע אשר יכול לספק מענה מקצועי ומדויק לצרכים הספציפיים אותם הגדרתם. זכרו כי המיתוג מלווה את העסק שנים רבות וכמו שם, או מנהל טוב המייצג את החברה שנים רבות, לא מחליפים אותו בקלות…
מתלבטים ביחס למיתוג העסק? צרו קשר עם סטודיו דנה ציביאק ונשמח לסייע.